Wyniki szkolnych eliminacji do XI Dolnośląskiego Konkursu Młodego Programisty

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie
Mam przyjemność ogłosić wyniki eliminacji szkolnych do XI Dolnośląskiego Konkursu Młodego Programisty organizowanego przez SP nr 76 we Wrocławiu.
W etapie eliminacji szkolnych zgłoszono 11 prac programistycznych napisanych w różnych środowiskach i językach programowania. Prace naszych uczniów charakteryzują się przede wszystkim kreatywnością, ale również w niektórych przypadkach, zaawansowanym poziomem umiejętności programistycznych, pomimo młodego wieku 🙂
Z 11 prac zgłoszonych w etapie szkolnym, nauczyciele informatyki, zgodnie z regulaminem konkursu, musieli wybrać 3 prace, które zostały już wysłane do SP76 w ramach 2. etapu konkursu.
Klasyfikacja w eliminacjach szkolnych:
1. miejsce zajął Mikołaj Kazimierczak z klasy 8b
za grę „Snake” napisaną w języku programowania C#.
2. miejsce zajął Jan Hachoł z klasy 7a
za grę „Tower Defense” napisaną w środowisku programistycznym Scratch
3. miejsce zajęła Antonina Dudlej z klasy 4b
za grę „Mała wielka przygoda” napisaną również w środowisku programistycznym Scratch.
Powyższe trzy prace zostały przesłane do 2. etapu konkursu. Jako szkolny koordynator konkursu postanowiłem jeszcze wyróżnić 3 prace. Są to:
4 miejsce zajął Miłosz Popowicz z klasy 5c
za grę „Państwa i miasta” napisaną jako aplikacja konsolowa w języku programowania C++
oraz
4 miejsce Ex æquo zajął Aleksander Hutnik z klasy 6a
za grę „Labirynt” napisaną w środowiski programistycznym Scratch.
5 miejsce zajął Anthony Fyall z klasy 8f
za aplikację do rysowania wzorowaną na programie „Paint” – aplikacja na urządzenia mobilne np. smartfony.
Powyższe trzy prace otrzymują wyróżnienia.
Chciałbym również podziękować pozostałym uczestnikom, którzy zgłosili swoje prace do konkursu. Są to:
Mikołaj Niedbał z kl. 6a za napisanie moda współpracującego z grą Minecraft (język programowania Java), Wojciech Wojniak z kl. 8b za przygotowanie aplikacji działającej w języku Python, Witold Łotoczko z kl. 8a za przygotowanie w Scratchu aplikacji do rysowania, Daniel Kharchenko z kl. 4a za obrazkowy symulator Windows 11 napisany w Scratchu oraz Zuzanna Nowalińska z kl. 8c za grę „Labirynt” przygotowaną również w Scratchu.
Wszystkie prace były bardzo ciekawe i pomysłowe. Zachęcam Was, abyście dalej zgłębiali tajniki programowania i informatyki, gdyż jest to bardzo ciekawa, wciągająca gałąź nauk informatycznych. Umiejętności w tych dziedzinach są dziś bardzo pożądane na rynku pracy. Wszyscy uczestnicy eliminacji szkolnych na pewno zostaną nagrodzeni pozytywną oceną z przedmiotu, gdyż udział w konkursie jest pracą dodatkową, ponadprogramową. Serdeczne gratulacje!!!
Stanisław Gmyrek