Relacja z Dnia Otwartego w SP 91

„Dzień otwarty w SP 91”
Widowisko w pięciu aktach: jak pisklęta stają się orlętami, czyli jak przedszkolaki zwiedzały swoją przyszłą szkołę
czas i miejsce akcji:
27 stycznia 2025 roku Szkoła Podstawowa nr 91 im. Orląt Lwowskich
Osoby:
- Kandydatki i kandydaci na pierwszoklasistów
- Uczennice i uczniowie szkoły
- Rodzice
- Nauczyciele
- Dyrektor
Akt I
Ekspozycja/wprowadzenie
Szkoła przygotowana na przyjęcie gości: gwar na korytarzach, kolorowe stroje, zapach ciast, ogólne poruszenie. Powitanie pierwszych gości przy drzwiach, szatnia pomaga pozbyć się kurtek i płaszczy, tablica z drogowskazami wiele obiecuje odsyłając w różne strony.
Akt II
Zawiązanie akcji
Przybyłe z rodzicami dzieci rozchodzą się w kierunkach poszczególnych atrakcji. Zaglądają do klas, zadają pierwsze nieśmiałe pytania. Na twarzach zaciekawienie, zdziwienie, uśmiechy. Na razie obserwują, ale co odważniejsi już zadają pytania, włączają się do zabaw, rozglądają się, by wybrać gdzie pójść, co zobaczyć z bliska.
Akt III
Dynamiczny rozwój akcji
Przedszkolaki stopniowo nabierają przekonania, że chciałaby na stałe do szkoły i to do tej szkoły!
Scena 1
Dzieci oglądają prace plastyczne i pisemne, gry logopedyczne, pomoce do nauki. Biorą udział w zajęciach ze swoimi przyszłymi nauczycielkami.
Scena 2
Udział w eksperymentach i doświadczeniach -świat pod mikroskopem, z fizyką i chemią za pan brat.
Zajęcia w sali komputerowej oraz szkolna kuchnia – MasterChef juniorów na żywo.
Można też zapytać o co chodzi z tym Erasmusem?
Scena 3
Migawki ze szkolnej ławki. Mini zoo – dzieci oglądają szkolny zwierzyniec: zwierzątka, pupile rodzin naszej szkoły.
Poznają też sekrety mrówek i studiują makiety historyczne.
W okolicy świetlicy wybierają w co się pobawić. Wstępują do krainy gier, nurkują w przestrzeń hocków-klocków. Wokół nich do obejrzenia galeria świetlicy.
Scena 4
Na gości czeka biblioteka, a w niej kolorowanki-kodowanki, lapbooki i podręczniki.
Do obejrzenia prezentacja multimedialna – z życia szkoły.
Scena 5
Sala gimnastyczna czyli kuźnia młodych sportowców.
Dzieci przyglądają się naszym sportowcom, mogą zagrać w tenisa stołowego, pokonać tor przeszkód, obejrzeć ćwiczenia z pierwszej pomocy.
Akt IV
Punkt kulminacyjny, ważą się losy bohaterów
Odwiedziny w kawiarence, moment na przemyślenia rodziców: czy to jest nasza szkoła?
W przyziemiu dzieci skupione wokół przedstawienia „Jasełka”.
Nastrój sprzyja refleksji, wyciszenie, zamyślenie na twarzach.
Wahania: czy jesteśmy już gotowi na szkołę?
Akt V
Szczęśliwe zakończenie – bohaterzy osiągają swój cel.
Wychodząc ze szkoły dzieci i rodzice już wiedzą:
to jest nasza szkoła, tu chcemy się pojawić we wrześniu i zostać na 8 lat.
Brawa. Kurtyna. Oklaski długo nie milkną. Ukłony.
Dziękujemy wszystkim dzieciom i rodzicom za odwiedziny. Czekamy na Was.
Do zobaczenia po wakacjach na stałe.






