Wyniki szkolnych eliminacji do XI Dolnośląskiego Konkursu Młodego Programisty

Opublikowane przez Stanisław Gmyrek w dniu

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie

Mam przyjemność ogłosić wyniki eliminacji szkolnych do XI Dolnośląskiego Konkursu Młodego Programisty organizowanego przez SP nr 76 we Wrocławiu.

W etapie eliminacji szkolnych zgłoszono 11 prac programistycznych napisanych w różnych środowiskach i językach programowania. Prace naszych uczniów charakteryzują się przede wszystkim kreatywnością, ale również w niektórych przypadkach, zaawansowanym poziomem umiejętności programistycznych, pomimo młodego wieku 🙂

Z 11 prac zgłoszonych w etapie szkolnym, nauczyciele informatyki, zgodnie z regulaminem konkursu, musieli wybrać 3 prace, które zostały już wysłane do SP76 w ramach 2. etapu konkursu.

Klasyfikacja w eliminacjach szkolnych:

1. miejsce zajął Mikołaj Kazimierczak z klasy 8b

za grę „Snake” napisaną w języku programowania C#.

2. miejsce zajął Jan Hachoł z klasy 7a

za grę „Tower Defense” napisaną w środowisku programistycznym Scratch

3. miejsce zajęła Antonina Dudlej z klasy 4b

za grę „Mała wielka przygoda” napisaną również w środowisku programistycznym Scratch.

Powyższe trzy prace zostały przesłane do 2. etapu konkursu. Jako szkolny koordynator konkursu postanowiłem jeszcze wyróżnić 3 prace. Są to:

4 miejsce zajął Miłosz Popowicz z klasy 5c

za grę „Państwa i miasta” napisaną jako aplikacja konsolowa w języku programowania C++

oraz

4 miejsce Ex æquo zajął Aleksander Hutnik z klasy 6a

za grę „Labirynt” napisaną w środowiski programistycznym Scratch.

5 miejsce zajął Anthony Fyall z klasy 8f

za aplikację do rysowania wzorowaną na programie „Paint” – aplikacja na urządzenia mobilne np. smartfony.

Powyższe trzy prace otrzymują wyróżnienia.

Chciałbym również podziękować pozostałym uczestnikom, którzy zgłosili swoje prace do konkursu. Są to:

Mikołaj Niedbał z kl. 6a za napisanie moda współpracującego z grą Minecraft (język programowania Java), Wojciech Wojniak z kl. 8b za przygotowanie aplikacji działającej w języku Python, Witold Łotoczko z kl. 8a za przygotowanie w Scratchu aplikacji do rysowania, Daniel Kharchenko z kl. 4a za obrazkowy symulator Windows 11 napisany w Scratchu oraz Zuzanna Nowalińska z kl. 8c za grę „Labirynt” przygotowaną również w Scratchu.

Wszystkie prace były bardzo ciekawe i pomysłowe. Zachęcam Was, abyście dalej zgłębiali tajniki programowania i informatyki, gdyż jest to bardzo ciekawa, wciągająca gałąź nauk informatycznych. Umiejętności w tych dziedzinach są dziś bardzo pożądane na rynku pracy. Wszyscy uczestnicy eliminacji szkolnych na pewno zostaną nagrodzeni pozytywną oceną z przedmiotu, gdyż udział w konkursie jest pracą dodatkową, ponadprogramową. Serdeczne gratulacje!!!

Stanisław Gmyrek